استراتژی¬ها و نمونه¬های موفق حکمرانی صنعت فضایی در کشورهای پیشرو
توسعه صنعت فضایی به عنوان صنعتی نسبتاً نوپدید و رو به توسعه، در گرو توجه به ابعاد و مولفه¬های گوناگونی است که مسیر بلوغ و پیشرفت را هموار می¬سازد. سه مولفه اصلی توسعه در این حوزه اعم از "تخصیص منابع به ابتکارات مطلوب"، "توسعه توانمندی¬های منتخب" و "تثبیت ساختار حکمرانی" است که در کنار یکدیگر و به صورت توأمان، تحقق اهداف توسعه صنعت فضایی را میسر می¬سازد. گزارش پیش رو، با بررسی این مولفه¬ها در کشورهای پیش رو و مطالعه نمونه¬های موفق پیاده¬سازی و اجرای استراتژی¬های توسعه صنعت فضایی در هر یک از این ابعاد، به ارائه توصیه¬های سیاستی مرتبط با هدف توسعه این صنعت مهم و حیاتی در کشور می¬پردازد.
اطلاعات تکمیلی
| فیلد |
مقدار |
| وبسایت سازمان |
www.itrc.ac.ir |
| کارشناس مسئول داده |
مریم طاهری |
| سمت کارشناس مسئول داده |
کارشناس دفتر اسناد و منابع علمی |
| تلفن مسئول داده |
84977848 |
| پست الکترونیکی مسئول داده |
m.tahery@itrc.ac.ir |
| آدرس سازمان مسئول داده |
پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات |
| شهر |
تهران |
| استان |
تهران |
| نسخه |
|
| شناسه فراداده |
|
| تاریخ نشر |
1404-5-7 |
| تاریخ بازنگری |
|
| وضعیت رکورد |
|
| زبان |
|
| نرخ به روزرسانی |
|